Spalone sprzęgło to poważna usterka, która może prowadzić do poważniejszych problemów z układem napędowym pojazdu. Czytaj dalej i dowiedz się więcej już teraz!
World's Fastest Online Shopping Destination
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
BLOG
-
Jak jeździć żeby filtr DPF się nie zatkał?
Filtry DPF (Diesel Particulate Filter) to elementy układu wydechowego, które zatrzymują sadzę i inne zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania oleju napędowego. Dzięki nim nowoczesne pojazdy spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Aby filtry DPF działały sprawnie, ważne jest przestrzeganie pewnych zasad dotyczących stylu jazdy.
-
Jak dbać o koło dwumasowe
Koło dwumasowe nie jest najtańszym elementem samochodu, dlatego warto przyswoić kilka prostych nawyków, które przedłużą jego żywotność. W ten sposób możemy uniknąć przedwczesnej wymiany oraz chronić pozostałe części układu napędowego przed drganiami silnika, dzięki sprawnie działającemu kołu dwumasowemu.
-
Objawy uszkodzonej dwumasy w dieslu
Dwumasowe koło zamachowe, znane jako dwumasa, jest istotnym elementem układu przeniesienia napędu w samochodach, zwłaszcza w dieslach. Jego zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych silnika i poprawa komfortu jazdy.
-
Gdzie jest sprzęgło w samochodzie?
Pedał sprzęgła jest jednym z najważniejszych elementów układu pedałów w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Jest to element, który pozwala na zmianę biegów, a także na uruchomienie silnika.
-
Uszkodzony docisk sprzęgła – objawy
Uszkodzony docisk sprzęgła może powodować różne objawy, które mogą wpływać na komfort jazdy oraz stan techniczny pojazdu. Może prowadzić do poważniejszych awarii, które mogą być kosztowne w naprawie.
-
Jazda na półsprzęgle – czym grozi?
Jazda na półsprzęgle niesie ze sobą pewne ryzyko, jeśli jest stosowana nieprawidłowo lub zbyt często. Najważniejszym z tych ryzyk jest przyspieszone zużycie sprzęgła. Przy częstym korzystaniu z półsprzęgła tarcza sprzęgła i okładziny cierne na niej umieszczone są poddawane stałemu tarcia, co skraca ich żywotność. Dodatkowo, nieprawidłowe użycie tej techniki może prowadzić do przegrzania sprzęgła, co z kolei może doprowadzić do jego uszkodzenia lub awarii innych komponentów układu napędowego.