Filtry DPF (Diesel Particulate Filter) to elementy układu wydechowego, które zatrzymują sadzę i inne zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania oleju napędowego. Dzięki nim nowoczesne pojazdy spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Aby filtry DPF działały sprawnie, ważne jest przestrzeganie pewnych zasad dotyczących stylu jazdy.
World's Fastest Online Shopping Destination
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
BLOG
-
Jak dbać o koło dwumasowe
Koło dwumasowe nie jest najtańszym elementem samochodu, dlatego warto przyswoić kilka prostych nawyków, które przedłużą jego żywotność. W ten sposób możemy uniknąć przedwczesnej wymiany oraz chronić pozostałe części układu napędowego przed drganiami silnika, dzięki sprawnie działającemu kołu dwumasowemu.
-
Objawy uszkodzonej dwumasy w dieslu
Dwumasowe koło zamachowe, znane jako dwumasa, jest istotnym elementem układu przeniesienia napędu w samochodach, zwłaszcza w dieslach. Jego zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych silnika i poprawa komfortu jazdy.
-
Gdzie jest sprzęgło w samochodzie?
Pedał sprzęgła jest jednym z najważniejszych elementów układu pedałów w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Jest to element, który pozwala na zmianę biegów, a także na uruchomienie silnika.
-
Uszkodzony docisk sprzęgła – objawy
Uszkodzony docisk sprzęgła może powodować różne objawy, które mogą wpływać na komfort jazdy oraz stan techniczny pojazdu. Może prowadzić do poważniejszych awarii, które mogą być kosztowne w naprawie.
-
Jazda na półsprzęgle – czym grozi?
Jazda na półsprzęgle niesie ze sobą pewne ryzyko, jeśli jest stosowana nieprawidłowo lub zbyt często. Najważniejszym z tych ryzyk jest przyspieszone zużycie sprzęgła. Przy częstym korzystaniu z półsprzęgła tarcza sprzęgła i okładziny cierne na niej umieszczone są poddawane stałemu tarcia, co skraca ich żywotność. Dodatkowo, nieprawidłowe użycie tej techniki może prowadzić do przegrzania sprzęgła, co z kolei może doprowadzić do jego uszkodzenia lub awarii innych komponentów układu napędowego.