World's Fastest Online Shopping Destination
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518
Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518
Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518
Jak jeździć żeby filtr DPF się nie zatkał?
Filtry DPF (Diesel Particulate Filter) to elementy układu wydechowego, które zatrzymują sadzę i inne zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania oleju napędowego. Dzięki nim nowoczesne pojazdy spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Aby filtry DPF działały sprawnie, ważne jest przestrzeganie pewnych zasad dotyczących stylu jazdy.
Regularne jazdy na dłuższych trasach
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność działania filtrów DPF jest sposób eksploatacji pojazdu. Filtry te wymagają regularnego wypalania nagromadzonych cząstek sadzy, co odbywa się automatycznie podczas jazdy z wyższą prędkością i przy wyższych obrotach silnika. Proces ten, zwany regeneracją, rozpoczyna się zazwyczaj po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin, co ma miejsce podczas dłuższych tras lub jazdy autostradowej. Dlatego, aby zapobiec zapychaniu się filtra DPF, warto co jakiś czas wybrać się na kilkudziesięciominutową przejażdżkę po autostradzie lub drodze szybkiego ruchu, utrzymując obroty silnika na poziomie 2500-3000 obr./min. Unikanie krótkich tras i częstych postojów pozwala na skuteczne przeprowadzenie procesu regeneracji i usunięcie nadmiaru sadzy.
Unikanie jazdy na niskich obrotach i kontrola stanu filtra
Warto pamiętać, że przy niższych obrotach i krótkich dystansach temperatura spalin nie jest wystarczająco wysoka, aby skutecznie zainicjować proces wypalania. Dlatego, jeśli nasz styl jazdy obejmuje głównie jazdę miejską, warto regularnie sprawdzać stan filtra DPF i w razie potrzeby przeprowadzać jego regenerację w warsztacie. Nowoczesne samochody wyposażone są w systemy diagnostyczne, które informują kierowcę o konieczności wypalenia filtra. Należy wtedy, zamiast ignorować komunikat, udać się na odpowiednio długą trasę, aby zakończyć proces regeneracji. W przeciwnym razie może dojść do zbyt dużego zapełnienia filtra, co będzie skutkować koniecznością kosztownej wymiany. Warto również stosować paliwo wysokiej jakości oraz oleje niskopopiołowe, które zmniejszają ilość cząstek stałych powstających w procesie spalania.