Kontakt

Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518

Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518

Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518

SKONTAKTUJ SIĘ
Kontakt

Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518

Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518

Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518

SKONTAKTUJ SIĘ

Regulamin sklepu internetowego
KG – MOTUS

I. Definicje

Dane osobowe – dane osobowe Klienta lub osób przez niego wskazanych podane do wiadomości Sprzedawcy, w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

Dostawcy usług płatniczych – wskazane w Sklepie podmioty będące instytucjami płatniczymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, za pośrednictwem których Klient może opłacić Zamówienie.

Formularz zamówienia – wyodrębniony graficznie i funkcjonalnie formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia;

Konto – konto klienta zarejestrowane w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach;

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;

Konsument – Klient będący jednocześnie osoba fizyczna w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego jak też osoba fizyczna prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez taką osobę działalności gospodarczej.

Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczny jest wybrany przez  Klienta przedmiot Zamówienia, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Towarów.

Regulamin – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami.

Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://kg-motus.pl.

Sprzedawca – Kamil Glica, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Kamil - Glica KG-MOTUS”, Sielec 20, 28– 200 Staszów, NIP: 8661714723

Towar – produkt lub usługa dostępne do Zamówienia w ramach Sklepu;

Umowa – umowa, której przedmiotem jest nabycie Towaru, zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;

Zamówienie – oferta zakupu Towaru za pośrednictwem Sklepu wysłana przez Klienta, która po przyjęciu przez Sprzedawcę stanowi Umowę.

II. Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, składania Zamówień, wykonania Umowy zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, a także w sposób jasny i zrozumiały informuje klienta o danych Sprzedawcy, sposobach kontaktu ze Sprzedawcą oraz o prawach przysługujących Klientowi.

2. na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Sprzedawca ustanawia Regulamin określający zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym także przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną

3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

  1. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu internetowego;
  2. warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji Towaru w ramach Sklepu internetowego;
  3. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
  4. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.

4. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez  system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:

  1. komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym,
  2. połączenie z siecią Internet;
  3. najnowszej wersji przeglądarka Google Chrome, Microsofte Edge, Opera lub Firefox z włączoną obsługą JavaScript.

5. w celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.

6. Regulamin niniejszy jest udostępniony odwiedzającym Sklep nieodpłatnie, w formie, która umożliwia pobranie, utrwalenie i wydrukowanie niniejszego Regulaminu. Każdy może zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed korzystaniem ze Sklepu.

7. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej Sklepu raz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

8. Informacje o towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

9. Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości wypełnienie i przesłanie przez Klienta Formularza zamówienia poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 i 66(1) kodeksu cywilnego, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Informacje zawarte w Sklepie mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego.

10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych Sklepu, które mogą chwilowo powodować utrudnienia lub uniemożliwienie Klientowi korzystania z niego i składania Zamówień.

11. Dostęp do informacji, o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz do informacji, których wymóg dostarczania informacji wynikający z art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną Sprzedawca będzie realizować poprzez informacje dostępne w stronach internetowych Sklepu lub przekazywać na adres e-mail podany do wiadomości Sprzedawcy przez Klienta w tym celu.

III. Kontakt ze Sprzedawcą

ze Sprzedawcą można skontaktować się pod adresem: Sielec, nr 20, 28 – 200 Staszów oraz przesyłając e-mail na następujący adres poczty elektronicznej. [email protected] , lub pod numerem telefonu: +48 518 450 518.

IV. Korzystanie ze Sklepu

1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności celem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z Polityką Prywatności oraz niniejszym Regulaminem, a następnie zaakceptowanie ich treści. Akceptując treść Regulaminu Klient składa oświadczenie, iż zapoznał się z tą treścią, zrozumiał postanowienia Regulaminu oraz w pełni je akceptuje.

2. Klient może złożyć Zamówienie według swojego wyboru – (i) po rejestracja Konta lub (ii) bez rejestracji Konta.

3. Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego przez Sprzedawcę w ramach Sklepu.

4. Bezwzględnym warunkiem rejestracji Konta i złożenia Zamówienia jest przeczytanie akceptacja Regulaminu, postępowanie zgodnie z jego postanowienia oraz podanie tych danych osobowych, które są niezbędne celem realizacji Umowy.

5. Sprzedawca może pozbawić Klienta możliwości do korzystania z Konta, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, w szczególności, gdy Klient:

  1. podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
  2. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego;
  3. lub dopuści się innego zachowania, które zostało uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedającego.

6. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji Konta bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.

7. w celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku z określonymi funkcjonalnościami Sklepu internetowy jak dodanie opinii lub komentarzy, Sprzedawca może podjąć środki techniczne lub organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług lub praw osób trzecich, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie lub naruszenia dóbr, praw lub interesów Sprzedawcy lub osób trzecich.

8. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
  2. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
  3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
  4. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów lub dla Sprzedawcy;
  5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
  6. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

V. Zawarcie Umowy

1. w celu zawarcia Umowy należy wejść na stronę internetową Sklepu, wybrać dostępny Towar do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia, opłacić Zamówienie oraz postępować zgodnie z treścią Regulaminu.

2. Celem uniknięcia wątpliwości postanawia się, że złożenie Zamówienia wymaga zapoznania się z treścią Regulaminu oraz jego akceptacji co potwierdzone jest przez  Klienta kliknięciem oświadczenia o akceptacji przed zawarciem Umowy za pośrednictwem Sklepu internetowego.

3. Formularz Zamówienia powinien zawierać dane niezbędne do realizacji Umowy, w szczególności dane kontaktowe Klienta, adres odbioru Towaru oraz dane do rozliczenia ze Sprzedawcą. w przypadku gdy podstawą rozliczenia się jest faktura Klient zobowiązany jest podać dane niezbędne do prawidłowego wystawienia faktury, a akceptacja Regulaminu równoznaczna jest ze złożeniem oświadczenia o otrzymaniu faktur drogą elektroniczną o następującej treści: „Niniejszym akceptuje wystawianie i przysłanie przez Sprzedawcę faktur VAT w formie elektronicznej, na podstawie przepisów ustawy z dnia 11marca 2004 r o podatku od towarów i usług (t.jedn. Dz.U. z 2018 r. Nr 2174 z późn.zm). Sprzedawca zobowiązuje się do przesyłania faktur w formie elektronicznej na adres e-mail podany w Formularzu zamówienia lub podczas rejestracji Konta. Klient zobowiązuje się przyjmować faktury w formie papierowej, w przypadku, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Wycofanie akceptacji przysyłania faktur VAT w formie elektronicznej może nastąpić w drodze pisemnej lub elektronicznej.”

4. Klient zobowiązany jest opłacić Zamówienie za pomocą jednej z wybranych przez  niego metod płatności dostępnych w Sklepie (tzw. zamówienie z obowiązkiem zapłaty).

5. Sprzedawca przystępuje do realizacji Umowy nie wcześniej niż z dniem:

  1. otrzymania kaucji w wypadku, gdy zgodnie z Rozdziałem VI wymagane jest wpłacenie kaucji;
  2. otrzymania ceny lub wynagrodzenia; lub
  3. otrzymania od Klienta uszkodzonej części, gdy zgodnie z Rozdziałem VI do rozpoczęcia wykonywania Umowy konieczne jest otrzymanie przez Sprzedawcę części należącej do Klienta.

6. Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją Umowy do czasu otrzymania od Klienta dodatkowych informacji, jeżeli od ich otrzymania zależy należyte wykonanie Umowy.

7. Klient zobowiązany jest współdziałać ze Sprzedawcą w celu realizacji Umowy.

8. Sprzedawca dostarcza Towary stanowiące produkty oraz odbiera od Klienta części korzystając z usług kurierskich firmy której dane wskaże Klientowi.

VI. Ceny i metody płatności

1. Ceny Towaru i wysokość wynagrodzenia podane w Sklepie są kwotami brutto.

2. Realizacja Umowy w wypadkach wskazanych w opisie Towaru może wymagać uprzedniego wpłacenia przez Klienta kaucji zabezpieczającej.

3. Klient może opłacić Zamówienie (w tym uiścić kaucję) korzystając z metod płatności dostępnych w Sklepie, w szczególności:

  1. za pobraniem;
  2. przelewem bankowym;
  3. poprzez Dostawcę usług płatniczych.

VII. Sposób realizacji Umowy

Sklep umożliwia następujące formy realizacji Umowy:

  1. Wysyłka 1 za 1

    Sprzedawca wysyła zregenerowaną część po tym jak Klient dostarcza Sprzedawcy część do regeneracji. Klient zobowiązuje się oddać swoją część kurierowi wskazanemu przez Sprzedawcę. Zasady realizacji:

    1. Klient wyszukuje produkt na stronie, dodaje go do Koszyka, potwierdza dane zawarte w Formularzu zamówienia oraz zobowiązuje się opłacić Zamówienie.
    2. na adres mailowy podany w Formularzu Zamówienia Klient otrzyma podsumowanie Zamówienia, w tym potwierdzenie wyboru sposobu płatności, oraz opis dalszego postępowania i instrukcję jak spakować część do przekazania kurierowi wskazanemu przez Sprzedawcę.
    3. Sprzedawca sprawdzi, czy Zamówienie jest poprawne (w szczególności, czy część jest zgodna z nr VIN). Jeśli weryfikacja przebiegnie negatywnie – Sprzedawca skontaktuje się z Klientem na numer telefonu podany w Formularzu zamówienia lub dostępny z poziomu Konta, jeżeli Klient dokonał rejestracji.
    4. po pozytywnej weryfikacji Zamówienia Sprzedawca wysyła zregenerowaną część na adres wysyłki podany przez Klienta.
    5. Klient zobowiązany jest odebrać od kuriera zregenerowaną część i jednocześnie oddać mu część popsutą.
    6. po otrzymaniu uszkodzonej części od Klienta Umowę uznaje się za wykonaną.
  2. Regeneracja towaru Klienta

    Klient wysyła uszkodzoną część do Sprzedawcy, a Sprzedawca ją regeneruje i odsyłamy do Klienta.

    1. Klient wyszukuje produkt na stronie, dodaje go do Koszyka, potwierdza dane zawarte w Formularzu zamówienia i zobowiązuje się opłacić Zamówienie.
    2. na adres mailowy podany w Formularzu Zamówienia Klient otrzyma podsumowanie Zamówienia, w tym potwierdzenie wyboru sposobu płatności oraz opis dalszego postępowania i instrukcję jak spakować część do przekazania kurierowi wskazanemu przez Sprzedawcę. UWAGA: Klient nie wysyła paczki z uszkodzoną częścią na własną rękę, a zobowiązuje się poczekać na kuriera wskazanego przez Sprzedawcę.
    3. w ciągu nie więcej niż kilku dni roboczych od dnia zawarciu Umowy, u Klienta pojawi się kurier po odbiór uszkodzonej części.
    4. po otrzymaniu przez Sprzedawcę części, Sprzedawca weryfikuje czy możliwa jest jej regeneracja.
    5. Jeśli możemy zregenerować część Klienta, Sprzedawca realizuje Zamówienie i odsyła na adres podany przez Klienta sprawną część.
    6. Jeśli część nie nadaje się do regeneracji Sprzedawca kontaktuje się z Klientem. w takiej sytuacji Zamówienie ulega anulowaniu, a Sprzedawca zwraca Klientowi pieniądze w ten sam sposób, w który je otrzymał lub Sprzedawca może zaoferować Klientowi regenerowaną część, jeżeli posiada ją na stanie magazynowym.
  3. Zamówienie za opłatą kaucji

    po otrzymaniu kaucji Sprzedawca wysyła na adres Klienta zregenerowaną część, a Klient przesyła Sprzedawcy część uszkodzoną. po otrzymaniu uszkodzonej części zwracamy Sprzedawca zwraca Klientowi kaucję.

    1. Klient wyszukuje produkt na stronie, dodaje go do koszyka, potwierdza dane zawarte w Formularzu zamówienia i zobowiązuje się opłacić Zamówienie w tym kwoty wskazanej w Zamówieniu celem zabezpieczenia wykonania Umowy („kaucja”).
    2. Dokładna kwota kaucji wynika z różnicy pomiędzy ceną wskazaną przy sposobie realizacji „Wysyłka 1 za 1” a, ceną Towaru widoczną przy wyborze opcji „Wysyłka za kaucją zwrotną”. w wypadku wybrania opcji „Wysyłka za kaucją zwrotną” kaucja jest już zatem wliczona w wynagrodzenie wskazane w Zamówieniu.
    3. na adres mailowy podany w Formularzu Zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie dokonania płatności oraz opis dalszego postępowania i instrukcję jak spakować część do przekazania kurierowi wskazanemu przez  Sprzedawcę.
    4. Sprzedawca sprawdzi, czy Zamówienie jest poprawne (w szczególności, czy część jest zgodna z nr VIN). Jeśli weryfikacja przebiegnie negatywnie – Sprzedawca skontaktuje się z Klientem na numer telefonu podany w Formularzu zamówienia lub dostępny z poziomu Konta, jeżeli Klient dokonał rejestracji.
    5. po pozytywnej weryfikacji Zamówienia Sprzedawca wysyła zregenerowaną część na adres wysyłki podany przez Klienta.
    6. po otrzymaniu zregenerowanej części, Klient odsyła do Sprzedawcy część uszkodzoną.
    7. po otrzymaniu od Klienta uszkodzonej części, Sprzedawca zwraca Klientowi kaucję.
    8. Jeśli Sprzedawca nie otrzyma uszkodzonej części wysyłamy przypomnienie. Jeśli w ciągu dwóch miesięcy od złożenia zamówienia Klient nie odeśle części, kaucja przepada na rzecz Sprzedawcy.

VIII. Reklamacje

Procedura reklamacyjna obowiązująca Klientów:

  1. Klient może złożyć reklamacje na w następujący sposób:
    1. w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy;
    2. w formie wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej biuro@kg- motus.pl
  2. w reklamacji Klient zobowiązany jest podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące Umowy, dane Klienta, dane identyfikujące Zamówienie, adres do doręczeń, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz opis działań, o których podjęcie przez Sprzedawcę Klient wnioskuje. o ile reklamacja dotyczy wad fizycznych Towaru, Klient zobowiązany jest załączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną potwierdzającą powstanie.
  3. Termin rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania reklamacji.
  4. Jeżeli reklamacja nie zawiera dostatecznej ilości danych pozwalających na jej rozpoznanie przez Sprzedawcę, Sprzedawca wezwie Klienta (na adres e-mail lub adres do korespondencji) do jej uzupełnienia w terminie do 7 dni roboczych od dnia doręczenia wezwania do uzupełnienia braków.
  5. w wypadku braku odpowiedzi Klienta w terminie, o których stanowi ust. 1.4. powyżej, Sprzedawca pozostawia reklamacje bez rozpoznania.
  6. w razie uwzględnienia reklamacji, Sprzedawca może (i) podjąć działania, o które wnioskował Klient w reklamacji lub (ii) podjąć inne działania wynikające z obowiązujących przepisów prawa.

Procedura reklamacyjna obowiązująca Klientów będących Konsumentami:

  1. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamacje Konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  2. w razie braku otrzymania odpowiedzi od Sprzedawcy w terminie, o którym stanowi ust. 2.1. powyżej, uznaje się, że Sprzedawca uznał reklamacje.
  3. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
  4. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawca a Konsumentem będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne. Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
    1. poprzez dobrowolną mediację, prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały, gdzie rolę mediatora w sporze pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem pełni pracownik ww. inspektoratu, zachowując zasady bezstronności i rzetelności, mając za zadanie m.in. zaproponować dostępne sposoby rozwiązania sporu; mediacja odbywa się z udziałem obu stron, bezpośrednio w siedzibie ww. inspektoratu albo w siedzibie Sprzedawcy.
    2. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi, działającymi przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym np. przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie
    3. Konsument może zwrócić się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów; powiatowi rzecznicy konsumentów są zlokalizowani przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w przypadku miast na prawach powiatu), a ich zadaniem jest udzielania wsparcia merytorycznego, w tym bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom. - więcej informacji o dostępie do ww. trybów i procedur rozstrzygania sporów w tym trybie znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” lub na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

IX. Odpowiedzialność Sprzedawcy za niezgodność Towaru z Umową

  1. Postanowienia niniejszego rozdziału VIII mają zastosowanie wyłącznie do Klienta będącego Konsumentem.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  3. w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Zgłoszenie reklamacyjne rozpatrywane jest zgodnie z Rozdziałem VII ust. 2 Regulaminu. Zgłoszenie powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, z dopiskiem „Reklamacja”.
  6. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  9. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
  10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. zgodnie z ust. 6 Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową;
    2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8 powyżej;
    3. oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
    4. brak zgodności Towaru z Umową:

      - występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową; lub

      - jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny (lub wynagrodzenia) albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych ust. 6 lub ust. 8 powyżej.

    5. Obniżona cena (lub wynagrodzenie) musi pozostawać w takiej proporcji do tej wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
    6. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
    7. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny
    8. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
    9. w razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
    10. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

X. Prawa konsumenta

  1. Sprzedawca informuje, że Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla
    1. Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
    2. Umowy, która obejmuje wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
    3. Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
    4. pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
  2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu wysyłając go po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej [email protected]. Konsument powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu na odstąpienie.
  3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego (w Formularzu Zamówienia lub Koncie) adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. w sytuacji, gdy Konsument przy składaniu Zamówienia lub w trakcie realizacji Umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7. o ile, Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia go osobiście przez Konsumenta.
  8. Sprzedawca zwraca uwagę, że:
    1. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru;
    2. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
    3. w sytuacji, gdy Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej wynagrodzenia przewidzianego Umową. Jeżeli wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności od Umowy:
    1. o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny lub wynagrodzenia za usługi, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism,
    5. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.

XI. Odpowiedzialność Sprzedawcy

1. Sprzedawca odpowiada za utratę lub uszkodzenie części od chwili jej odbioru od kuriera.

2. Postanowienia ust. 3 i 4 niniejszego rozdziału X. Regulaminu nie mają zastosowania do Klienta będącego Konsumentem.

3. w graniach dozwolonych przez powszechnie obowiązujące prawo, całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta związana z Umową ograniczona jest do mniejszej z następujących kwot - (i) sumy zapłaconej przez Klienta tytułem realizacji Zamówienia lub (ii) sumy rzeczywistej szkody poniesionej przez Klienta. Powyższe ograniczenie nie dotyczy szkód wyrządzonych umyślnie. Sprzedawca nie odpowiada za szkody pośrednie, w szczególności utracone korzyści Klienta.

4. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta z tytułu rękojmi. Sprzedawca nie odpowiada za:

  1. niespełnianie przez Towar oczekiwań Klienta nie wskazanych wyraźnie w Formularzu zamówienia;
  2. brak dostępu Klienta do Sklepu lub brak możliwości korzystania ze Sklepu.

XII. Dane osobowe

Dane osobowe Klienta przetwarzane są zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz z postanowieniami Polityki prywatności dostępnej TUTAJ.

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
  2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Towarów.
  3. w razie zmiany Regulaminu informacja o tym fakcie zostanie przedstawiona w Sklepie oraz zostanie rozesłana do Klientów, którzy posiadają zarejestrowane Konta w formie wiadomości e- 13 mail na wskazany przez Klienta adres poczty elektroniczne lub poprzez zamieszczenie informacji bezpośrednio na Koncie.

Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od Umowy – wzór