Kontakt

Sprzęgła hydrokinetyczne
oraz Filtry DPF
518-450-518

Sprzęgła oraz koła dwumasowe
518-461-518

Sprzęgła hydrokinetyczne
518-346-518

SKONTAKTUJ SIĘ
SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE KONWERTER AUDI A4/S4 A6/S6 A8 4,2 V8 T110 09L323571R
keyboard_arrow_rightkeyboard_arrow_left
Gwarancja na części samochodowe - KG-MOTUS
Gwarancja
12 miesięcy
Czas regeneracji sprzęgła do 24h - KG-MOTUS
24h
czas regeneracji
Wysyłka - KG-MOTUS
Wysyłka
w 2 dni robocze
Pomoc dla naszych klientów w cenie - KG-MOTUS
Pomoc
w doborze części

SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE KONWERTER AUDI A4/S4 A6/S6 A8 4,2 V8 T110 09L323571R

Cena 1 100,00 zł
BRUTTO
Wybierz Sposób Realizacji :

→ Wysyłamy zregenerowaną część, swoją do regeneracji oddajesz kurierowi. Dowiedz się więcej

→ Wysyłamy Ci za kaucją zregenerowaną część, a Ty zwracasz nam część uszkodzoną. Po otrzymaniu uszkodzonej części zwracamy Ci kaucję. Dowiedz się więcej

→ Wysyłasz do nas uszkodzoną część, my ją regenerujemy i odsyłamy do Ciebie. Dowiedz się więcej.

ZREGENEROWANE SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE KONWERTER AUDI A4/S4 A6/S6 A8 4,2 V8 T110 09L323571R

Opis

Indeks
09L323571R
Model skrzyni biegów
6HP19
Producent
SACHS
Numer OE
09L323571R
Numer OE 2
09L323571R
Marka
AUDI
Typ
Auta osobowe
Czas regeneracji
24 godziny
Czas wysyłki
24 godziny
Gwarancja
12 miesięcy
Stan części
Regenerowana
Dostępna ilość
Towar zregenerowany i przygotowany do wysyłki „od ręki”
Chcesz się upewnić, że część będzie pasować?

Chcesz się upewnić, że część będzie pasować?

Zadzwoń: +48 518 450 518

Sprzęgło hydrokinetyczne to ciekawe rozwiązanie, które obecnie spotyka się w coraz większej liczbie produkowanych aut. Jakie są mocne i słabe strony tego urządzenia oraz co i w jaki sposób warunkuje jego prawidłowe działanie?

PRZEGRZANIE, POŚLIZG, WIBRACJE ORAZ ZANIECZYSZCZENIE OLEJU TO NAJCZĘSTSZE NASTĘPSTWA PROBLEMÓW Z KONWERTEREM.

Przegrzanie – gdy temperatura oleju w skrzyni automatycznej zaczyna znacząco przekraczać zalecone przez producenta normy można przypuszczać, że za jej wzrost odpowiada problem w sprzęgle. Oczywiście nie tylko ono ma wpływ na temperaturę, ale pośrednio poprzez szyjkę cały układ skrzynia – sprzęgło. Również zużycie tarczy lock-up bądź tarcz ciernych może w bardzo krótkim czasie doprowadzić do przekroczenia temperatury. Ta z kolei powoduje rozklejenie okładziny ciernej w poszczególnych koszach wewnątrz skrzyni automatycznej i zatarcie układów planetarnych.

Poślizg sprzęgła – jeżeli aplikacja oleju jest zbyt mała albo zbyt duża może dojść do poślizgu sprzęgła. Jest to szczególnie odczuwalne przez kierującego pojazdem w postaci spadku przyspieszenia oraz wzrostu zużycia paliwa. Jedną z przyczyn może być uszkodzony/zapchany elektrozawór regulujący strumień oleju zasilania sprzęgła.

Wibracje – najczęściej występują w konwerterach wielotarczowych Mercedes oraz ZF serii 6HPXX. Ich przyczyną są zużywające się tarcze w sprzęgle (jak na zdjęciu 1) oraz uszkodzenia łożysk, uszczelnień i sprężyn.

PRZYCZYNY AWARII

Najczęstszymi przyczynami awarii zarówno manualnych, jak i automatycznych skrzyń biegów są uszkodzenia łożysk. W skrzyniach automatycznych uszkodzenie łożyska to powszechny problem wielu typów konwerterów. Po rozcięciu sprzęgła łatwo dostrzec, że łożysko oddzielające stator i turbinę uległo zniszczeniu. Objawi się to dziwnym dźwiękiem dochodzącym z okolic skrzyni, ponieważ metal zaczyna trzeć o metal, wytwarzając bardzo wysoką temperaturę. Dodatkowo w wyniku reakcji zaczynają odrywać się drobne części metalu i uszkadzać całą skrzynię.

Kolejnym problemem bywa uszczelnienia konwertera. Uszczelniacze (oringi) są zaprojektowane po to, by utrzymywać odpowiednie ciśnienie w trakcie pracy sprzęgła. Ich uszkodzenie (najczęściej pękanie, puchnięcie w wyniku dostania się wody i glikolu) powoduje wycieki oleju oraz ubytki ciśnienia. Kierowca odczuje wtedy wyraźny spadek prędkości, przyspieszenia oraz ślizganie sprzęgła.

Zarówno w samej skrzyni automatycznej, jak i niektórych typach konwerterów znajdziemy tarcze cierne. Zbyt wysoka temperatura potrafi gwałtownie zapiec tarcze, doprowadzając do zablokowania działania skrzyni automatu. Wymiana tarcz to podstawowa czynność serwisowa w trakcie regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. Należy pamiętać, że już niewielka ilość wody w oleju bądź glikolu z układu chłodzenia spowoduje rozwarstwienie okładziny ciernej. Ta musi być bezwzględnie wymieniana nie tylko w sprzęgle, ale także w całej automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tej czynności spowoduje unieruchomienie pojazdu w bardzo krótkim czasie po naprawie.

Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że dzisiejsze skrzynie automatyczne są projektowane tak, by wytrzymać olbrzymie momenty obrotowe generowane przez doładowane silniki. Konwertery przenoszą te obciążenia, a ich żywotność uległa znaczącemu skróceniu. 200 000 km to dziś dla większości pojazdów granica wytrzymałości. Systematyczna wymiana oleju w skrzyni widocznie poprawia kondycję zarówno jej samej, jak i sprzęgła, dlatego też nie należy oszczędzać na regularnych przeglądach.

Sprawdź po numerze VIN

  1. Uzupełnij formularz

Możliwe sposoby wysyłki

Za realizację dostarczenia przesyłki do klienta odpowiada firma kurierska.

  • Kurier DPD - pobranie: 60 zł
  • Kurier DPD - przelew: 60 zł
  • Odbiór osobisty - za darmo

Wysyłkę opłacasz zawsze w obie strony tj. za wysyłkę zregenerowanej części oraz odbiór uszkodzonej do Ciebie. Dzięki temu masz pewność, że Twoje zamówienie zostanie zrealizowane szybko i efektywnie.

Możliwe sposoby płatności

Oferujemy różnorodne sposoby płatności, które umożliwiają łatwe i wygodne dokonywanie transakcji.

  • Przelew tradycyjny
  • Płatność przy odbiorze
  • tpay
    • BLIK
    • Przelew online
    • Karta płatnicza
    • Portfele elektroniczne

Dzięki temu masz możliwość wyboru sposobu płatności, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i preferencjom.

Nie możesz znaleźć produktu?

Nie możesz znaleźć produktu?

Na podstawie numeru VIN oraz danych o modelu możemy wyszukać część dopasowaną do Twojego samochodu

Zadzwoń: +48 518 450 518